header

16 mei 2018 - Van deelnemer naar klant

Nederland heeft een van de beste pensioenstelsels ter wereld. Toch hebben deelnemers van pensioenfondsen onvoldoende vertrouwen in het pensioenstelsel en de onzekerheid bij deelnemers lijkt toe te nemen. Hoewel de pensioencommunicatie naar deelnemers de afgelopen jaren sterk is verbeterd, blijft het heel lastig deelnemers te bereiken, hen te informeren en hen te stimuleren om in actie te komen. Bovendien vraagt de overgang naar een nieuw pensioencontract nieuwe en andere communicatie-inspanningen dan voorheen. Hoe helpen we deelnemers straks bij het maken van de juiste keuzes?

Hoogste tijd voor SPO Connects om het licht te laten schijnen op wat onderzoeken laten zien over klantbeleving als het gaat om pensioen, hoe we onze visie op communicatie kunnen bijsturen, welke initiatieven er op het gebied van pensioencommunicatie al zijn en wat de effecten daarvan zijn. 

Op deze onderwerpen en vragen zoomt SPO Connects in op woensdag 16 mei. Op een manier die u van SPO Connects gewend bent: zonder pasklare antwoorden, maar mét stof tot nadenken. U leert van best practices en krijgt deze middag vanuit diverse invalshoeken nieuwe inzichten en praktische handvatten aangereikt.

Bijeenkomsten
SPO Perform Live

SPO Perform Live

(voorheen SPO Connects)

Exclusief voor bestuurders die snel willen aansluiten op de actualiteit

Eerstvolgende bijeenkomst

Datum:

26 juni 2019

Thema:

nog niet bekend